„СТРАТЕГИИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ХАРАКТЕРА И НА ПОДКРЕПЯЩА СРЕДА В УЧИЛИЩЕ”
Програма
09:00 – 09:30 ч. Представяне на участниците и въведение в историята на проект „Добродетели”:
-
Запознаване с обучителите;
-
Запознаване с участниците;
-
Представяне на създаването и разпространението на проект „Добродетели”;
-
Представяне на историята на проекта в България.
09:30 – 10:00 ч. Игра за разпознаване и обяснение на различни добродетели:
-
Изясняване на смисъла на добродетелите като качества на характера;
-
Развиване на умения за предаване и обяснение на добродетелите.
10.00 – 10.15 ч. Почивка
10:15 – 11:15 ч. Представяне на възпитателните стратегии на проект „Добродетели” – „Да говорим езика на добродетелите” и „Откриване на подходящи за възпитание моменти”:
-
Теоретично представяне на съдържанието на стратегията „Да говорим езика на добродетелите”;
-
Практически насоки за прилагането и използването на добродетелите като стандарт за поведение у децата/учениците;
-
Техники за използването на добродетелите при насърчаване, коригиране и насочване на поведението;
-
Теоретично представяне на съдържанието на стратегията „Откриване на подходящи за възпитание моменти”;
-
Практически насоки за разпознаването и използването на моменти, подходящи за възпитателни техники, основани на добродетелите.
11.15 – 11.30 Почивка
11:30 – 13:00 ч. Представяне на възпитателните стратегии „Да поставяме ясни граници”, „Изкуството на духовното съпътствие” и „Да уважаваме училищния дух”:
-
Теоретично представяне на съдържанието на трите стратегии;
-
Насоки за изграждането на граници и правила за поведение, основани на
добродетелите;
-
Представяне на стратегия за овладяване на конфликти, емоционални кризи и
вземане на решения;
-
Споделяне на идеи и насоки за интегрирането на добродетелите в училищния дух
– интериор, събития и взаимоотношения.
13:00 – 14:00 ч. – Обедна почивка
14:00 – 15:00 ч. Представяне на модела за структуриране и провеждане на часовете по добродетели в училище:
-
Извеждане и разясняване на интерактивната структура за организация на часовете;
-
Демонстрации на примерни часове по избрани добродетели.
15.00 – 15.30 ч. Почивка
15:30 – 17:00 ч. Подготвяне и представяне на урок по избрана добродетел:
-
Работа по групи за подготовката на урок по избрана добродетел;
-
Представяне на елементи от подговения урок;
-
Обратна връзка от участниците.
17:00 – 17:30 ч. Въпроси за дискусия и поставяне на задача за домашна работа:
-
Изясняване на споделените модели и техники;
-
Организационни насоки за провеждането на часовете и интегрирането на метода
в ежедневната работа с учениците;
-
Поставяне и изясняване на критериите и задачата за домашна работа.